//“Háromborsos életérzés”… vintage hangulat lakberendező szemmel

“Háromborsos életérzés”… vintage hangulat lakberendező szemmel

Vintage Interjú sorozatunk ebben a részében egy kivételesen tehetséges, kreatív lakberendező csapatot mutatunk be.
Három Bors, két lakberendező, egy cél… és hogy, mi az a cél? Én úgy ismertem meg őket, akik a kreativitást, mint önkifejezést használják arra, hogy a lehető legmagasabb színvonalon végezzék a munkájukat. A munka szót használtam volna?!

Számukra ez hobbi, szenvedély és önmegvalósítás egyben. Vintage hangulat megteremtése? Nem könnyű feladat, de nekik sikerül… Olvassátok szeretettel!:)

Kérlek, mondj néhány szót magadról és hogy mivel foglalkozol?

  • Hárshegyi Krisztina vagyok. Üzlettársammal, Óvári Bernadettel a pénzügyi szférában eltöltött 15 év és a fejenként 3. gyerkőc megszületése után képeztük át magunkat, hogy a hobbink a hivatásunk is lehessen. Így lettünk közgazdászok mellett lakberendezők. 2009 óta van boltunk a Böszörményi úton. Bútorokat, kárpitanyagokat, lámpákat és  lakberendezési kiegészítőket árusítunk, illetve 3D-ben tervezünk belső tereket Három Bors Lakberendezés néven.

Számodra mit jelent a vintage stílus/ vintage hangulat?

  • A vintage a mi értelmezésünk szerint alapvetően két irányzatra bontható. Egyrészről a country egyik stílusirányzata. Ezen belül alapvetően a régi, vidéki élet során használt bútorokat, berendezési tárgyakat jelenti, természetközeli életmódot feltételez. Az egyszerű, funkcionális, de vidám, patinás, emberközeli tárgyak szeretetét.
    Egy olyan stílus, ahol a tárgyaknak története van.Másrészt van a vintage -nak egy „városi” vonulata, az 50-es, 60-as évekbeli, akkor kozmopolita, modern, forradalmian újnak számító irányzat (ne felejtsük el, akkor kezd el terjedni a műanyag), amit sokszor retróként is emlegetünk. Ez egy bohém, vidám, laza életérzést jelent, amikor sallangmentes és a szívünkhöz közeli tárgyakkal, mintákkal vesszük körbe magunkat. Hozzá kell tenni, hogy a két irányzat megfelelően társítva nagyon jól működik együtt, így jön létre a vintage hangulat otthonunkban.
    A vintage stílusú otthon kialakítása során sokan könnyen abba a hibába esnek, hogy bolhapiacokon, itt-ott beleszeretnek tárgyakba és ezeket azonnal hazacipelik. Ezt támogatja, a most oly divatos DIY (do it yourself, azaz csináld magad) is. De vigyázzunk, ez veszélyes is lehet!Óvakodni kell attól, hogy “szedett-vedett” feeling-je legyen egy lakásnak. Bár közhely, de a kevesebb sokszor több ahhoz, hogy stílusos otthont alakítsunk ki.

Hogyan lehet sikeres, az, aki ennyire speciális területen akar érvényesülni, mint a vintage?

  • Ragaszkodni kell az „elvekhez”, nem szabad hagyni szétesni a stílust. Ehhez jó arányérzékkel kell keverni a vintage -t a többi stílus elemeivel (sokan ezért fogadnak lakberendezőt). Érdekes, hogy akik szeretik ezt a stílust, hasonló gondolkodású emberek, talán pont a vintage hangulat emberközpontúsága miatt. Akit érdekel a régi tárgyak története, a régi értékek megőrzése, egyfajta lelkületű ember. Legalábbis van egy közös halmaz. Bármilyen területen is alkossunk, érdemes a célcsoport elérésénél erre is figyelemre lenni.

Mit jelent számodra a lakberendezés, mint tevékenység, munka?

  • A lakberendezés számunkra egy kedvenc időtöltés is. Olyan belső terek kialakítását jelenti, ahol az ember jól érzi magát, szerethető, pihentető közeg fogadja. Számunkra nagy fontossággal bír, hogy jobban megismerjük a megrendelőt, milyen ember, mik a preferenciák, hogyan él a családjával. Ez egy meglehetősen személyes kapcsolat kialakítását eredményezi. Ha nem stimmel a „kémia”, akkor az árajánlatnál tovább nem is nagyon jutunk. Vagy még addig sem. Közületi tervezésnél is hasonló a helyzet. Minden étterem, szálloda, kávézó stb. megtervezésekor a megrendelő személyiségét is tükrözi a belső tér. Nekünk fontos, hogy a megbízó azt kapja, amire vágyott. Vagy még többet.

Mi az, amivel személyessé teheted/teszed a munkáidat?

  • Maximálisan odafigyelünk a megrendelő igényeire: mi az, amihez ragaszkodik, vagy amit nagyon nem szeret. Ha van kedvenc tárgya, színpreferenciája, azt mindenképpen alkalmazzuk. Ha bizonytalan, akkor sem szoktunk rátukmálni semmit: például elvisszük az otthonába az ajánlott tapéta vagy függönymintát, hogy adott helyen különböző fényviszonyoknál is kipróbálhassa. Egyfajta szakmaisághoz kell tartani magunkat, de végül mindig a megrendelő dönt.
    A lakberendezés közös munka. Sok vevőnek remek ízlése van. De még így is előfordul, hogy olyat ajánlunk a vevőnek, amire nem is gondolt. Azonban van olyan is, hogy a megrendelő jelzi, talált valamilyen berendezési tárgyat, amit be szeretne tenni az otthonába. Sőt, már haza is vitte! Aztán az első fellángolás után úgy érzi, hogy a belső tér valahogy nem működik. (Ez olyan, amikor megtetszik egy ruha, megveszem, de rájövök, hogy nem én vagyok, nem érzem jól magam benne.) Ilyenkor bizony néha kikerekednek „rázós” helyzetek és megfelelő empátia és biztos stílusérzék mellett megpróbáljuk rábeszélni, hogy vigye vissza, vásároljuk le együtt, mert nem lesz boldog vele. De itt is van egy határ. Ha ragaszkodik hozzá, akkor a tárgy marad. Szerencsére a tudatosabb vevőink már nem akarják levinni az ehhez hasonló kegyvesztett tárgyakat a „telekre”, hiszen az is egy élettér és egyre több embernek fontos a harmonikus környezet.

Tipp! Ha érdekel a lakberendezés, akkor a vintage lakberendezés témában írt cikkeink is érdekelni fognak! Olvasd szeretettel! 🙂

A kezdetekkor kaptál segítséget másoktól? Ha igen, kitől?

  • Nyilván, a megfelelő képzés is nagyon fontos volt. Az első években – amíg le nem járt a szerződésünk- egy franchise rendszerben működtünk, ami nagyon hasznos volt, hogy beletanuljunk a szakmába. Aztán megérett a helyzet rá, hogy saját lábra álljunk és megvalósíthassuk az elképzeléseinket.

Mik a céljaid a vállalkozásoddal rövid és hosszútávon?

  • A boltban folyamatosan törekszünk a jó minőségű, változatos termékkínálatra, és hogy a vevők később is tudjanak venni hozzáillő dolgokat a korábban vásároltakhoz. A lakberendezési munkánál pedig, hogy a megrendelő olyan enteriőrt kapjon, amit elképzelt. Magyarul: a vevő/megrendelő elégedett legyen. (Ez banálisnak hangzik, de mögötte mindig hatalmas munka van.)
    Hosszú távon szeretnénk, ha a Három Bors igazi brand-dé válna, a lakberendezési porondon egy felismerhető és ismert márka, az emberek pedig a „háromborsos” életérzést akarják hazavinni. Mert ezt máshol nem kapják meg.

Honnan szoktál ihletet meríteni?

  • Sokat inspirálódunk külföldi lakberendezési szakfolyóiratokból, mint pl. az Architectural Digest vagy a World of Interiors. Rendszeresen járunk vásárokba, Párizsba a Maison et Objet-ra, voltunk Frankfurtban az Ambientén vagy Madridban az IFEMA-n is. Az angliai vidék hangulata különösen közel áll a szívünkhöz. Itthon a gyártók/forgalmazók termékbemutatói fontosak, akkor ismerkedünk meg az új lakberendezési trendekkel, anyagokkal, technikai megoldásokkal. Nagyon inspiratív tud lenni egy múzeumban festménykiállítás vagy egy történész előadása pl. a régi otthonokról. Nem is gondolnánk, hogy a század elején milyen tudatos lakberendezés folyt a tehetősebb családoknál.

Előfordulnak alkotói válságok? Ha igen, hogyan jössz ki belőle? Mi a bevált módszered az alkotói válságok, hullámvölgyek kezelésére?

  • Talán nagyképűnek hangzik, de igazi alkotói válságban még nem voltunk. Persze előfordul, hogy az ember elakad. (Ezért jó, hogy ketten vagyunk, mert a másik adhat olyan ötletet, ami kisegít.) Sokszor elég, ha szünetet tartunk és kiszellőztetjük a fejünket. Aztán az ember megrázza magát, mert a megoldást meg kell találni. A határidő nagy úr.


Facebook oldal: https://www.facebook.com/harombors/
Weboldal: http://www.harombors.hu/

Ha Neked is lennének ötleteid a poszttal, a vintage hangulat vagy bármi vintage -al kapcsolatban, nyugodtan oszd meg velünk, kíváncsiak vagyunk a véleményedre!
Örülünk, hogy itt vagy! 🙂